Fru.pl jest serwisem oferującym bilety lotnicze. Poza tym za pośrednictwem portalu można rezerwować noclegi w hotelu oraz wynająć samochód. Właścicielem serwisu jest firma FRU.PL. Swoje usługi kieruje zarówno do osób indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. Serwis w swojej bazie posiada bilety w obrębie Polski, jak i do innych krajów takich linii lotniczych jak: LOT, Lufthansa oraz KLM.
Można także skorzystać z oferty przewoźników tanich linii lotniczych np. Ryanair, OLT Express, Norwegian. Rezerwacja biletu na samolot odbywa się za pomocą strony. Na początku klient musi uzupełnić formularz w wyszukiwarce: określić miejsce odlotu i przylotu, daty, dla ilu osób, czy dla dzieci, czy może być z lot z przesiadkami. Istnieje także możliwość wyszukiwania tylko połączeń określonego przewoźnika.
Po wypełnieniu wyszukiwarka wyszuka połączenia spełniające podane warunki i użytkownik wybiera spośród podanej listy. Następnie należy zapłacić za bilet (może być kartą kredytową). Po otrzymaniu przelewu kupujący otrzymuje bilet na adres-e-mail w wersji elektronicznej, który należy wydrukować.
Oprócz biletów lotniczych serwis posiada w swojej bazie oferty hoteli (prawie 80 tysięcy) zarówno znajdujących się w Polsce, jak i zagranicą. Ponadto możliwe jest wynajęcie samochodu oraz wykupienie ubezpieczenia podróży. Do wyboru jest ubezpieczenie Fru&Travel (podstawowy) lub Fru&Fun (osoby spędzające aktywnie czas).
korzystał juz ktos z tej firmy?
Odradzam!
To moja opinia, którą właśnie zamieściłam na innym portalu (niestety nie sprawdziłam tego wcześniej, ale znalazłam już kilka innych opinii, gdzie też komuś przysłali maila, że magicznie wzrosła cena i albo dopłacasz bardzo dużo do „aktualnej ceny” albo rezygnujesz z lotu).
Kupiłam dziś bilet lotniczy na stronie Fru.pl.
Bilet jest na za dwa dni, pilna sprawa, kupowałam go w ostatniej chwili, więc ucieszyłam się, że ten etap planu podróży mam za sobą, jako że termin bliski, a ceny rosną.
Zapłaciłam od razu. Dostałam mailem potwierdzenie zamówienia i potwierdzenie płatności.
Jakie było moje zdziwienie, kiedy po 2 godzinach dostałam SMSa, z informacją „z przykrością informujemy, iż cena wybranego połączenia uległa zmianie”.
Moja reakcja – „o co chodzi!?”. Nie ustawiałam żadnych powiadomień o zmianach cen (są takie usługi PRZED zakupem).
Wchodzę na maila, a tam… niespodzianka – mail z fru.pl, iż CENA ULEGŁA ZMIANIE 🤯
I mam dopłacić 668 zł, jeśli wciąż chę lecieć tym samym lotem!!!!
Po prostu kpina. W dzisiejszych czasach, kiedy płatność jest dokonywana (i potwierdzona!) od razu podczas rezerwacji, nie ma takiej opcji, żeby cena wzrosła „w międzyczasie”. Inne portale, jeśli zdążają im się pomyłki systemu, biorą winę na siebie.
Jeszcze Ok, jakoś bym to zniosła, gdyby to był lot za 2-3 miesiące. Miałabym czas na poszukanie innego połączenia.
Ale zależało mi na tym konkretnym.
Oczywiście zrezygnowałam z biletu i kupiłam na innym portalu. Nie mam zamiaru korzyść więcej z fru.pl.
Planuję rozpatrzyć czy sprawę można zgłosić do urzędu ochrony konsumentów, ponieważ takie praktyki i żerowanie na kliencie nie powinny być legalne (zakładam, że robią tak szczególnie dla lotów last minute, gdzie ludzie nie mają czasu szukać alternatyw tylko po prostu dopłacają).
Mam nadzieję, że przynajmniej zwrot zatrzymanych środków będzie bezproblemowy.
Otrzymała pani zwrot srodków?
Mam identyczne doświaczenie. Sprzedają loty i pobierają płatność, a dopiero później okazuje się, że cena wzrosła. Omijać szerokim łukiem tych oszustów. Jak chcesz kupić bilet kupuj bezpośrednio u przewoźnika ! Od 4 dni czekam na zwrot pieniędzy i nic. Obracają moimi pieniędzmi za darmo.
Moja „przygoda” z fru.pl zaczęła się już w.2022 roku. W dn 20.07.2022 r. od anulacji lotu z Gdańska do Alesund lot nr W61765 w dn. 03.09.2022r. nr rezerwacji MGX8Q, który w został odwołany i zaproponowano w dn 16.08.2022r. voucher o wartości 568 zł. Tutaj jeszcze było wszystko dobrze. Postanowiłem wykorzystać ten voucher i zamówiłem lot z Berilna do Palmy De Mallorca w dn.06.05.2023r. i z Palmy De Mallorca do Berlina w dn. 13.05.2022r. nr zamówienia PL.K1IPD. Tym razem nie było już tak łatwo. Wprawdzie dostałem ogólne informacje dotyczące lotów, ale bez żadnych szczegółów. Szczegóły dostałem dopiero w dniu 27.04.2023 r. czyli na tydzień przed odlotem. Najpierw próbowałem dokonać odprawy online z Berilna do Palmy De Mallorca numer rezerwacji: K46W7R5, na stronie przewoźnika Easy Jet Europe. Zainstalowałem aplikację po polsku i nie mogłem dokonać odprawy. Udało mi się na czacie skontaktować z biurem obsługi klienta, który poinformował mnie o tym co już wiedziałem, a po prostu nie działo. Zaproponowano odprawę online za 39,90 zł za pasażera bo chyba na tym polega polityka tej firmy. Okazało się, że trzeba było się odprawić na stronie angielsko języcznej i trzeba była uważać na polskie znaki przy imieniu i nazwisku, ale o tym nikt nie mówił. Druga przeprawa była w chwili powrotu z Pala De Mallorca do Berlina, gdzie podano e mail do odprawy, a nie napisano, że należy go użyć wraz z numer rezerwacji: ILEZRR jako „mój e mail”. Dodatkowo musiałem zapłać dla przewoźnika czyli dla Ryaianer, za wybór miejsca, za każdy bagaż itd. w sumie za wszystko 240,89 PLN. Nie polecam takiego nierzetelnego pośrednika.
Skorzystałam raz w życiu i ostatni…Przede wszystkim dziwnym trafem moja rezerwacja na lot liniami Rayanair została poddana dodatkowej weryfikacji,która jest mega bzdurna i mega trudna do przejścia.Jeżeli nie przejdziesz weryfikacji nie zostaniesz odprawiony online.Fru pl.najpierw napisali że to weryfikacja tej linii lotniczej,że oni nie mają z tym nic wspólnego ale pewne fakty w późniejszych etapach i przesyłanych wiadomości uświadomiły mi że jest inaczej..wszystko po to aby nabijać dodatkową kasę od klienta.Weryfikacja jest tłumaczona bezpieczeństwem ale powiem szczerze że nawet przykładowo starając się o wejście do ambasady nie ma takich restrykcji i wymagań jak przy przechodzeniu przez tę idiotyczną weryfikację…To zwykłe oszukiwanie klienta ponieważ na etapie rezerwacji biletu lotniczego podajesz wszystkie swoje dane,to po jaką cholerę potrzebują aby w tej durnej weryfikacji robić selfie ,kilka razy obracać ,,łeb”w każdą stronę,uśmiechać się,zamykać oczy itd. i jak Ci nie wyjdzie to powtarzasz to kilka razy…to jest idiotyczne…przez to że przed pierwszym lotem nie udało mi się dokończyć weryfikacji zmuszona byłam zapłacić za odprawę na lotnisku…za 2 osoby…połowę pobytu za granicą traciłam czas i nerwy na wjaśnienie tej sytuacji, na maile i na kilkukrotne powtarzanie pojebanej weryfikacji…Dodam też że przed pierwszym lotem otrzymywałam sprzeczne wiadomości od Fru pl. które świadczyły o tym że zostaniemy odprawieni….dlatego też kiedy nie udało mi się przejść tej weryfikacji,zwyczajnie pomyślałam że skoro otrzymałam maila i podałam dodatkowe dane do Fru pl. i otrzymałam potwierdzenie że będziemy odprawieni to mogę być spokojna i zignorowałam dalsze próby weryfikacji..Niestety słono za to zapłaciłam…Reasumując chodzi o to że wspomniana weryfikacja jest trudna do przejścia i zarówno Fru pl.jak i linie lotnicze Rayanair doskonale zdają sobie z tego sprawę ponieważ w regulaminie jest adnotacja że jeżeli po pięciu próbach weryfikacji standardowej i pięciu próbach weryfikacji ekspresowej nie uda Ci się nadal przejść tego procesu wówczas masz prawo do darmowej odprawy na lotnisku.A kto tego nie przechodził ten nie wie ile nerwów to kosztuje i ile straconego czasu.Ale oczywiście jeszcze jest wspomniane że weryfikację należy robić do skutku…kurjozalne…Podejrzewam że większość klientów na których popadnie ten durny wymóg weryfikacji po prostu przy pierwszych nie udanych próbach rezygnuje z niej i ignoruje myśląc że będzie ok.a póżniej na lotnisku dorabiasz linie płacąc za odprawę…Nigdy więcej nie skorzystam z pośrednika…lepiej kupować bilety prosto od linii lotniczych…oszustwo, naciąganie na dodatkowe koszty i kupa nerwów.
macko ja u nich rezerwuje no i są w porzadku. Tylko z przebukowaniem biletu mialem problemy. sporo czasu to trwało
a kupowaliscie u nich bilety na tanie linie lotnicze;p? mją duzy wybor i konukrencyjne ceny z tego co widze tylko ze w necie znalazlam pare wypowiedzi niezadowolonych osob zwlaszcza narzekających na problemy z przebukowaniem biletu. jak to w konczu jest? Faktycznie robią problem? w moim przypadku istenieje taka mozliwosc ze bede musiala zmienic termin lotu dlatego nie chce ryzykowac…
NIe ryzykować jeśli chodzi o zmianę daty kosztuje to dużo. Taniej wyjdzie kupić nowy bilet
do anetka: ja juz pare razy rezerwowałam u nich bilet i za kazdym razem wszystko bylo ok. ja korzystam tylko z tego serwisu
Polecam,
kiedyś korzystalem tylko z biur podróży, kiedyś jakoś przypadkiem wpadłem na ich reklamę. Okazuje się, że mają najtańsze bilety lotnicze, a w dodatku świetną obsługę (spece od ratowania nieogarniętych podrożnych, poważnie!)
Niestety ja nie mogę polecić fru.pl
Przy zakupie biletu jak najbardziej wszystko ok, szybko, sprawnie.
Chociaż jeśli mówimy o cenie biletu z bagażem rejestrowalnym, cena biletu wychodzi zdrożej nić w Locie czy Lufthansie.
Cyrk zaczął się w momencie chęci przebookowania biletu na jeden dzień wcześniej. Po opłaceniu odpowiedniej kwoty( nie małej) za przebookowanie zadzwoniła do mnie Pani i powiedziała, że ta opcja jest już nie dostępna,a zmiana kosztuje prawie 2 razy więcej. Nie miałam wyboru więc przebookowałam bilet. Nestety z przyczyn zdrowotnych i tak nie mogłam skorzystać z biletu, dlatego chciałam przebookować bilet na długo do przodu. Wtedy z kolei okazało się, że cena przebookowania wynosi prawie tyle samo co cały bilet.
Nie polecam i proponuję uważać. Niestety dla mnie, w przypadku fru.pl „tańsze” okazało się duuuuuuużo droższe i gorsze.
Na 12 godzin przed odlotem anulowali mi bilet nie polecam .
Jak zrobić odprawę jeżeli nie widnieje rezerwacja w rainer?
Ja chciałem zmienić tylko start lotu dosłownie o 2 dni później.Otrzymałem odpowiedź że to niemożliwe.Jeszcze inny problem dotyczący przewozu szczeniaka York Shire, czy jest w ogóle możliwe, trzeba czekać kilka dni na odpowiedź przewoźnika. Z Fru otrzymałem odpowiedź, że nie ma możliwości przewozu na pokładzie ze sobą jedynie na dolnym. Nie polecam tego pośrednika, najlepiej korzystać z usług bezpośrednich przewoźnika i o wszystko się pytać zanim się wykupi bilet, bo można zostać Zabłockim.
ja u nich kupiłem bilet i na moje pytanie co dalej poniewarz lot się nie odbył czekam już drugi miesiąc i nie ma odpowiedzi nie polecam
Potwierdzam i z tego co już się zorientowałam nie oddają pieniędzy za loty które nie odbyły się w okresie pandemii. Jeśli ktoś bierze moje pieniądze i nie wywiązuje się z umowy to kim jest?Odpowiedzcie sobie sami . Czy warto ryzykować utratę pieniędzy ?
no ja kupiłem bilet wczoraj a dziś dostałem wiadomość ze bilet jest o prawie 100 zł droższy
Ja rezerwowalam bilet dla syna do.Kanady.za 2158 zl.po pół godz przyszedl e mail że bilet na ten lot kosztuje 6000zl.zrezygnowalam proszac o zwrot kasy i podałam nr konta .zmagam się o ten zwrot już miesiąc .myślę ze nie chcą oddać
Po tej całej sytuacji firma kompletnie lekceważy klienta, nie odpowiadają na maile i wygląda na to że grają na zwłokę, można odnieść wrażenie że szykują coś grubszego – nie polecam w tym momencie, choć kiedyś było całkiem ok.
NIE WARTO STANOWCZO ODRADZAM, OD KONCA MARCA KIEDY TO ZOSTALA ANULOWANA CZESC LOTU NIE MOGE SIE DOPRISIC O ZWROT PIENIEDZY!!!ANULOWANY PRZEZ PRZEWOZNIKA OCZYWISCIE, NIE MA JAK SIE Z NIMI SKONTKTOWAC, NIE ODPOWIADAJA NA EMAILE JEDYNIE OD CZASU DO CZASU POWIELAJA JAKIES WYSWICHTANE TESKSTY!! A PIENIEDZY NIE MA!!
Ja też czekam na zwrot pieniędzy za bilet za lot który sie nie odbył już 8 miesięcy
UWAGA
Witam zamawiałam bilety przez internet i obawiam się czy dobrze zamówiłam bo na biletach nie ma wpisanych miejsc
Przestrzegam przed kupowaniem lotów przez fru.pl!!! Do odprawy wysłano mi wadliwe dane. Skończyło się to płatna odprawą na lotnisku: prawie 800 zł za 3 osoby. Firma się wypina. Będę ubiegał się o zwrot z pomocą Rzecznika Praw Pasażerów. Mam nadzieję, że uda mu się wyegzekwować zwrot od niekompetentnego i nieuczciwego pośrednika.
Po opłaceniu bilety dostajesz informacje o podwyżce biletu co jest niezgodne z prawem.
Odradzam.
Praktyka stosowana przez tą firmę znana jest Rzecznikowi Praw Pasażera Urzędu Lotnictwa Cywilnego Sprawę skierowałem do UOKiK.
KOLEJNA PODWYŻKA JUŻ DRUGA NA WYKUPINY BILET
Odradzam z uwagi na podawanie nie właściwych informacji o możliwości zakupu dodatkowego bagażu.
Agencja o dobrej reputacji lepiej reaguje na uwagi klientów.
nie polecam
wprowadzają w błąd w sprawie taryf
wprowadzają w błąd w sprawie dodatkowych opłąt za bagaż, miejsce, może z powodu niekompetencji (?)
bezczelne jest że mówią „ooo, pomyłka” dopiero po zapłąceniu, ciekaw jestem jak będzie ze zwrotem mimo ich pomyłęk
pomimo podania złej informacji przez pracownika, bezczelnie mówią o niemożliwości zwrotu nie tylko opłaty serwisowej ale też innych opłat
myślę że czas najwyższy przynajmniej na UOKiK
Dzień dobry
Spotkałam sie z identyczna sytuacja. Najpierw zarezerwowałam lot gdyz nie było podanej ceny bagażu rejestrowanego i tylko po dokonaniu rezerwacji mogłam dostać taka informacje ( co już było dla mnie wielkim zdziwieniem ) po czym otrzymałam ze muszę dopłacić 1600 zł i wtedy wlicza ni bagaż. Kiedy zdecydowałam sie i oplacilam lot wysyłając jeszcze do biura potwierdzenie po 7 godzinach otrzymałam informacje ze muszę dopłacić kolejne 870 zł. Zrezygnowałam z lotu a biurem fru pl powinien zająć sie odpowiedni organ ścigania. Praktyki mafijne. Wyłudzanie pieniędzy !!!
Bilety o 1000 zł droższe niż od przewoznika w moim przypadku zorientowałam się za późno. I tak musiałam przejsc weryfikacje na stronie Ryanair i podać wszystkie dane oraz się zarejestrować po tym wszystkim odprawa samodzielna już jest najmniejszym problemem a oni za to wzięli jeszcze kasę dodatkowa. Nigdy więcej! Szukają frajerów…