Lufthansa jest międzynarodowym przewoźnikiem lotniczym. Jest firmą niemiecką z siedzibą w Kolonii. Swoją działalność prowadzi od prawie 60 lat. Przedsiębiorstwo ma dwie bazy lotnicze we Frankfurcie oraz w Monachium. Posiada trzysta samolotów takich jak np. Airbus A380-800, czy Boeing 737-500.
Lufthansa, jako pierwsza wprowadziła Boeing 737. Od pięciu lat prowadzi działalność wraz z przedsiębiorstwem Swiss. Polski oddział Lufthansa znajduje się w Warszawie. Przedsiębiorstwo oferuje loty do krajów na całym świecie.
Oprócz oferty lotu, klient może skorzystać z wynajmu samochodu oraz rezerwacji noclegu w hotelu. Rezerwacji biletu można dokonać na stronie internetowej. Należy najpierw wypełnić formularz, w którym określa się czy lot ma być w jedną, czy w obie strony, miasto wyjazdu oraz docelowe, ramy czasowe, ilość osób ( w tym dzieci) oraz wybór klasy (pierwsza, ekonomiczna oraz biznesowa).
Po wypełnieniu pól wyszukiwarka zaprezentuje połączenia spełniające kryteria klienta. Można wybrać miejsce, jakie chce się zarezerwować w samolocie. W przypadku płacenia karta kredytową za bilet do pobierana jest opcjonalna opłata za płatność. Istnieje możliwość wykonania odprawy lotniczej online.
Warunkiem jest posiadanie biletu w wersji elektronicznej. Z odprawy online nie mogą skorzystać osoby, które lecą ze zwierzętami oraz dziećmi, które nie skończyły dwóch lat. Lufthansa oferuje możliwość zmiany rezerwacji.
warto? zastanawiam sie
Ostrzegam przed Lutthansą. Odwołują loty, nie interesuja się pasażerem. ODRADZAM loty tą linią. Ostatnie dziadostwo
Ela: ja latam lufthansa i nie narzekam. Samoloty i obsługa ok. Niestety ceny w porównaniu z tanimi liniami lotniczymi spore…
Odradzam niesumienni, bez przyczyny odwołują loty.
kupilem u nich juz bilety.Ceny wysokie ale chcielismy leciec w miare komfortowych warunkach. Mam pytanie co do odprawy online faktycznie jest tska opcj mozliwa. Pierwszy raz z czyms takim szczerze mowiąc sie spotkalem. A i jeszcze chcialem wiedziec do kiedy moge zmienic w termin rezerwacji biletu? jest okreslony jakis czas?
jakos nie mam zaufania do tanich linii dlatego zawsze decyduje sie na lufthanse. mam pewnosc ze wszystko bedzie ok a podróz odbedzie sie w komfortowych warunkach
Marcin ja sama nie korzystalam z odprawy online. Ale moja kolezanka twieerdzi, ze jest to mozliwe;p Ja wole troche wiecej zapłacić i miec wieszy komfort w podrózy no i czuje sie jakos bezpieczniej;p
warto z nimi jechac w 2014?
jak ceny w 2014?? cos sie zmieniło?
Okradziono nam walizki w luku bagażowym.
Wczoraj 11.02.22 przylecieliśmy wieczornym lotem Lufthansa z Frankfurtu do Poznania.Po przylocie okazało się ze okradli nam bagaż.Zginęła biżuteria zegarki pieniądze.
Na lotnisku we Frankfurcie podszedł do nas Pan pakujący
luk bagażowy i chociaż walizki nie miały przeznaczenia lotu w luku bagażowego tylko miały jechać z nami jako podręczny bagaż na pokładzie samolotu w schowku nad głowami Pan chaotycznie wyrwał nam walizki z ręki
i zakazał wręcz dalszego lotu z walizkami podręcznymi na pokładzie.Mówił ze polecimy ale walizki zostają w luku bagażowym.
Czasu było mało zima na dworze wiec nie robiliśmy afery
myśląc ze walizki będą tam bezpieczne.
Już na lotnisku w Poznaniu gdy Panowie wyjmowali walizki z luku okazało się że walizki są otwarte.
Po wstępnej diagnozie na płycie lotniska stwierdziliśmy brak wielu cennych rzeczy.
Sytuację zgłosiliśmy oczywiście zaraz na lotnisku w Poznaniu
i jak dojadę do domu zgłoszę na Policję w Polsce.
Jak myślicie co dalej z tym robić.
Defakto wiadomo ze rentgena zrobił Pan na lotnisku w Frankfurt Niemcy bo nikt inny nie miał tam wglądu i raczej nikt w trakcie lotu tam się nie zamkną.
Może ktoś miał podobna sytuacje.
Pozdrawiam
Wojtek
Totalna porażka. W Barcelonie dowiedziałam się, że mój lot, który miał się odbyć 8.07.22 łączony przez Frankfurt nie odbędzie się. Nie otrzymałam żadnej pomocy i opieki ze strony Lufhansa. Problem z dodzwonieniem się, godzinami wisiałam na telefonie. W końcu jak się dodzwoniłam poprosiłam o lot w możłiwie najszybszym terminie. Niestety musiałam ponieść dodatkowe koszty:hotel, dojazd , posiłki itd. Na lotnisku moja rezerwacja nie była widoczna w systemie, musiałam pokazywać potwierdzenia,,,no i odczekać kolejne 40 minut zanim dostałam bilety. Wcześniej byłam informowana, że mam podejść tylko z dokumentem tożsamości.Lot nie odbył się ze względów ekonomicznych , także mogłam ubiegać się o odszkodowanie i zwrot kosztów. Otrzymałam potwierdzenie złożenia reklamacji-odpowiedzi brak. Zlewka na każdym kroku. Cudownie udało mi się dodzwonić po kilkukrotnych próbach i dostałam informację, że pan nie ma kontaktu z tym działem , ale wie że proces o odszkodowanie będzie trwał długo. Skąd wiedział, jak nie miał kontaktu?-kolejna zagadka. Ogólnie paranoja i jeden dom wariatów. Nigdy więcej nie polecę tą liinią, będę każdemu szczerze odradzać. Poziom obsługi denny na każdym odcinku.Z tego co mi wiadomo Lufa zlikwidowała szereg połączenia z Frankfurtu i Monachium do Polski,. Szkoda, że w czasie letnim naraziła pasażerów na stres, także wakacje przestały być wakacjami a czas spędzony na plaży poświęciłam na szukanie lotów i hotelu na kolejny dzień oraz kilkugodzinne próby połączenia się z biurem obsługi.
Dużo podróżuję, ale z tak złymi liniami nie miałem jescze nigdy do czynienienia. Lot z Bankok przez Monachium do Gdańska – najdroższy
i najgorszy w moim życiu. Obsługa w samolocie obcesowa, wręcz niegrzeczna, w samolotach ciasno i nie wygodnie, jak w samolotach krótkiego zasięgu, niedobre jedzenie. W Monachium w drodze powrotnej do Gdańska samolot nie wystartował, setki osób w kolejce do serwisu Lufthansy (5h stania w kolejce) z 8 letnim dzieckiem i po 20h podróży
z Bankoku, Personel kompletnie nie radził sobie z problemem, bilety
zostały przebukowane na kolejny lot, który się nie odbył.
Lufthansa nie zapewniła nam hotelu! Otrzymalimaliśmy informację, że nasz lot powrotny odbędzie się za dwa dni. Przewźnik za przyczynę podawał złe warunki pogodowe, co było ewidentnym kłamstwem, samoloty innych lini lotniczych startowały – pogoda nie była zła (temperatura 0 st bezwietrznie, dobra widoczność, w Gdańsku słonko i doskonała widoczność) Postanowiliśmy wrócić na własną rękę pociągiem, zwróciłem się z prośbą o oddanie naszych bagaży – tu napotkałem zdecydowany opór
i straszenie policją. Wypełniliśmy na lotnisku dokumenty i zapewnino nas, że w ciągu max 5 dni bagaże zostaną do nas dostarczone. To oczywiście okazało się kolejnym kłamstwem, kilkadzisiat telefonów, wysłanych maili i masa czasu poświecona na bezproduktywną korespondencję. Bagaży nie odzyskaliśmy, czujemy się okradzeni przez Lufthansa. Wszystkie koszty powrotu i hotel pokryliśmy z własnych środków. Córka jest bardzo rozżalona, rozpacza o brak swojej przytulanki, którą miała od urodzenia.
Bardzo to przykre jak ktoś za nie małe pieniadze (bilety kosztowały 15tyś zł) tak traktuje swoich klientów i nie raczy nic zrobić aby
zadośćuczynić poniesine straty i koszty.
Dla mnie to jawne złodziejstwo !
7 miesiąc czekam na zwrot kosztów oraz odszkodowanie od Lufhansa za odwołany lot i nic. Robią ludzi w …..Za nic mają przepisy dotyczące odszkodowań i zwrotów poniesionych kosztów. Ponadto obsługa w samolocie słaba, siedzenia niewygodne i brudno. W mojej ocenie najgorsi.
Ta linia to neiporozumienie. W grudniu 2022 leciałem lufthansą do monachium, a koleżanka dokładnie w tym samym czasie (również do Monachium) leciała LOTem. W LOT był leprzy komformt podróży. Do tego w drodze powrotnej LOT wystartował i doleciał do Polski, a Lufthansa odwołała połączwnia. Kilka tysięcy pasażerów (w tym rodziny z malutkimi dziećmi) skierowano do kolejki, któa okazała się kolejką po numerek do kolejnej kolejki. W ten sposób chamsko zarządzono problemem. Tempo obsługi wynosiło jakieś 5 osób na godzinę więc ci biedni ludzie z maluszkami stali po 6 -7 h w „kolejce do kolejki”. Ja miałem jeden z pierwszych odwołanych lotów więc czekałem „zaledwie 4 godziny”. Mówię tylko 4, ponieważ wyszedłem z lotniska na własne ryzyko. Następnego dnia spotkałem na lotnisku kobietę, która poprzedniego dnia spędziłą w tej kolejce 11 godzin!! To co powiedziała: o godzinie 22:00 poprzedniego dnia było przed nią już tylko 4 osoby. Niestety o 22:00 pracownicy Lufthansy opuścili stanowiska pracy i poszli do domów zostawiając tych wszystkich ludzi czekających w kolejce oraz kolejce do kolejki. Później dowiedziałem się od innych pasażerów, że czekało się w pierwszej kolejce po numerek do drugiej kolejki, a w drugiej kolejce czekało się po to, żeby pracownicy Lufthansy informowali pasażerów, że nie udzielają informacji oraz wręczali im kartkę z QR kodem do aplikacji mobilnej Lufthansy w celu wyszukania sobie innego lotu. Ps. na stronie lufthansy nie znajdziecie informacji do obsługi klienta – taka nie istnieje. Jest tylko formularz kontaktowy. Ja po kilku rozmowach z Lufthansą (poprzez inną infolinię) dowiedziałem sie, że infolinia nie udziela informacji o rekalamacjach. W efekcie z Lufthansą nie ma kontaktu innego niż poprzez złożenie formularza na stronie i czekania miesiącami na odpowiedź. U mnie miną już 3 miesiąc czekania i nie mam rzadnej odpowiedzi. Rozpatruję skargę do sądu, a wam radzę wybierać inne linie lotnicze.